Новият модел RB6 определено бе най-чаканата кола през тази зима, тъй като предшественика RB5 се оказа най-успешния модел за миналата година. Представянето на новата кола бе направено по-късно от представянето на колите на конкурентите от Мерцедес, Макларън и Ферари. Такъв ход преди години предприемаха само в тима на Ферари и то от ерата на Браун-Тод-Шумахер. Посланието на Криситян Хорнър и Ейдриън Нюи е ясно - в отбора се чувстват уверени, че могат да се борят за победи още от първия старт.
За това говорят и резултатите от подготовката на Фетел и Уебър на тестовете в Испания. Двамата изпълниха своите промени почти без проблеми и останаха доволни от постигнатото с новата кола.
Тя от своя страна е еволюция на миналогодишния модел. Нюи запази част от авангардните решения в задното окачване с цел да подобри ефективността на новия двоен дифузьор. Основната цел бе ясна - изчистване на въздушните струи и насочването им към областта на дифузьора, за да може по този начин да се генерира по-добро сцепление.
Капакът на двигателя остана почти същия като миналата година. Той е свързан със задното крило за да може да обработва въздуха по-ефективно и да го изпраща към задното крило.
В колата бяха направени различни корекция по част от позволените допълнителни аероелементи като сайдподовете и крайните елементи на предното крило.
То от своя страна запази позицията с от миналата година - по-високо изнесено с цел да се насочва възможно най-голям въздушен поток под колата и оттам към дифузьора. Този елемент се оказа изключително успешен и бе копиран от почти всички отбори на решетката.
Последните корекции бяха направени по носа на колата и шасито заради новите промени в правилата и по-големите резервоари.
Като цяло основните предимства на колата са страхотното съчетание между двойния дифузьор и задното окачване, което гарантира максимално прилепяне на задната част на колата, както и аеродинамичната ефективност, която продължава да се счита за най-добрата на решетката.
Недостатъците са двигателят на Рено, който показа липса на издръжливост и липса на мощност на високоскоростните писта. Освен това понякога колата бе и изключително взискателна към гумите, което с новите правила може и да се окаже сериозен проблем.
В този смисъл главната философия при изграждането на новия модел бе да се извлече максимума от аеродинамичната ефективност на колата, за да се компенсира загубата на мощност от двигателя.
19.02.2010 г.
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
0 коментари:
Публикуване на коментар