19.02.2010 г.

Ред Бул RB6

Новият модел RB6 определено бе най-чаканата кола през тази зима, тъй като предшественика RB5 се оказа най-успешния модел за миналата година. Представянето на новата кола бе направено по-късно от представянето на колите на конкурентите от Мерцедес, Макларън и Ферари. Такъв ход преди години предприемаха само в тима на Ферари и то от ерата на Браун-Тод-Шумахер. Посланието на Криситян Хорнър и Ейдриън Нюи е ясно - в отбора се чувстват уверени, че могат да се борят за победи още от първия старт.

За това говорят и резултатите от подготовката на Фетел и Уебър на тестовете в Испания. Двамата изпълниха своите промени почти без проблеми и останаха доволни от постигнатото с новата кола.

Тя от своя страна е еволюция на миналогодишния модел. Нюи запази част от авангардните решения в задното окачване с цел да подобри ефективността на новия двоен дифузьор. Основната цел бе ясна - изчистване на въздушните струи и насочването им към областта на дифузьора, за да може по този начин да се генерира по-добро сцепление.

Капакът на двигателя остана почти същия като миналата година. Той е свързан със задното крило за да може да обработва въздуха по-ефективно и да го изпраща към задното крило.

В колата бяха направени различни корекция по част от позволените допълнителни аероелементи като сайдподовете и крайните елементи на предното крило.

То от своя страна запази позицията с от миналата година - по-високо изнесено с цел да се насочва възможно най-голям въздушен поток под колата и оттам към дифузьора. Този елемент се оказа изключително успешен и бе копиран от почти всички отбори на решетката.

Последните корекции бяха направени по носа на колата и шасито заради новите промени в правилата и по-големите резервоари.

Като цяло основните предимства на колата са страхотното съчетание между двойния дифузьор и задното окачване, което гарантира максимално прилепяне на задната част на колата, както и аеродинамичната ефективност, която продължава да се счита за най-добрата на решетката.

Недостатъците са двигателят на Рено, който показа липса на издръжливост и липса на мощност на високоскоростните писта. Освен това понякога колата бе и изключително взискателна към гумите, което с новите правила може и да се окаже сериозен проблем.

В този смисъл главната философия при изграждането на новия модел бе да се извлече максимума от аеродинамичната ефективност на колата, за да се компенсира загубата на мощност от двигателя.

0 коментари:

Публикуване на коментар