Липсата на изпреварвания в челото на класирането по време на състезанието за Гран При на Бахрейн бе най-дискутираната тема в двете седмици пауза между стартовете. Новите правила бързо бяха определени за неефективни, тъй като забраната за презареждане направи състезанията много по-монотонни.
Пилотите стартират с пълен резевоар в началото на надпреваата, като правят бокс единствено за смяна на гуми. Бриджстоун тази година предоставиха на отборите изключително издръжливи гуми, с които позволиха на отборите да направят състезанието само с едно спиране в бокса.
При така създалата се ситуацията пилотите се следваха по време на цялата дистанция, тъй като изпреварванията все още са много трудни, а основната задача бе да се съхраняват гумите. Липсата на изпреварвания бе продиктувана от факта, че при една по-агресивна атака, гумите могат да се натоварят и да се образува грейнинг - процесът на разпадане на контактната площ.
Друга причина е също така оформянето на въздушния поток зад болидите. С решенията в задната част на болидите, вихрите се оформят по начин, по който не позволяват друга кола да се движи на много близка дистанция. Ако даден болид се залепи зад друг, се губи сцепление и се натоварват както гумите, така и двигателя.
Затова пилотите предпочитат да бъдат по-консерватни в началото на състезанието, да пазят техниката и да се опитат да се атакуват в края на надпреварите.
Обясненията за създалата се ситуация са няколко - издръжливостта на гумите, забраната за презареждане, механичното притискане, оформлението на пода и двойният дифузьор.
Бяха предложени различни решения за излизане от създалата се ситуация: премахване на дифузьорите (което ще се случи през 2011 г.), влизане на поне още един доставчик на гуми, преработването на сегашните гуми, което да ги направи по-бързо износващи се, въвеждането на още един задължителен бокс и други.
Притежателят на търговски права във Формула 1 Бърни Екълстоун пък стигна далеч като предложи пилотите да имат правото да минават "напряко" през завоите, за де се изпреварват един друг.
Истинското решение обаче е да се даде време на новата формула да проработи, защото все още е твърде рано да твърдим, че усилията на ФИА са били напразни.
27.03.2010 г.
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
0 коментари:
Публикуване на коментар