Тази сутрин пилотите изпробваха в дълга серия както средно-твърдите, така и меките гуми. Около 40 минути пилотите бяха в сери с твърдите, като най-бързи и този път бяха Адриан Сутил и Люис Хамилтън, които налагат темпото от самото начало на уикенда.
Първият е най-бърз на правите и достатъчно стабилен в завоите, въпреки че в една от атаките му на "Аскари" в последните минути на тренировката, колата му поднесе при закачане на бордюра.
Именно с бордюрите пилотите изпитваха най-сериозни проблеми, тъй като както Жоро обясни, през последните години тези бордюри бяха атакувани много агресивно от пилотите и не представляваха такава пречка, както през тази. Защото от тази година те са по-високи. Специално след петъчните тренировки бордюрите на първи завой бяха намалени с 5 сантиметра, заради един от инцидентите на Тимо Глок в петък при атаката на първи завой.
В Роджиа обаче пилотите продължаваха да имат проблеми. Стремейки се да избегнат бордюрите, спираха максимално късно, вътре в завоя, като по този начин Ковалайнен например отваряше прекалено много завоя и изпускаше идеалната линия за атака на следващия десен в шикана.
Всички атаки на бордюрите могат ад се контрират с настройки по окачването - с по-твърдо в предницата, за да се постигне по-добра скорост и стабилност в бързите завои, както и с по-меко задно окачване, за да си постигне добро сцепление в шиканите, както и в зоните за спиране. При по-твърдо предно окачване отпред обаче колата става нервна върху бордюрите и атаката им не може да бъде достатъчно ефективна, достатъчно бърза. При много меко задно окачване пък колата може да докосва асфалта и да се получи т.нар. ботоминг. Затова инженерите повдигат височината на болидите.
С настройките като че ли най-добре се оринтираха в Макларън, Форс Индия и Браун, които въпреки проблемите в петък успяха да извлекат максимума от меките гуми в последните минути на третата тренировки. Ако следваме максимата при топло време и при дълги зони за спиране, колите им трябва да имат предимство. Определено болидите имат достатъчно стабилност върху бордюрите, но проблемите им бяха свързани със загряването на гумите до оптимален работен режим. В конфигурацията на трасето преобладават правите, а липсват остри завои, в които гумите да се загреят. Затова и почти през цялото време Браун наблегнаха върху работата на болида с твърдите гуми.
12.09.2009 г.
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
0 коментари:
Публикуване на коментар