Миналата година Гран При на Сингапур - първото нощно състезание - влезе в новините по грешни причини заради умишлената станала ясно след това катастрофа на Нелсън Пикет, уговорена от Флавио Бриаторе и Пат Саймъндс, за която ще говорим малко по-късно. Надпреварата в Сингапур иначе може да се сравнява по блясък с тази по улиците на Монте Карло и затова се нарича перлата на Азия. Едноименният град-държава - мястото където по това време на годината температурата на въздуха и на асфалта често са едни и същи, с много висока влажност на въздуха. Това е големият проблем за зрители, идващи от Европа, за които е трудно да се аклиматизират. Така е и за пилотите, един от които - Ромен Грожан се оплака от хранително натравяне преди началото на уикенда. До последно беше под въпрос дали да стартира - тест-пилотът на тима Лукас ди Граси бе готов да го замести. Осветлението на трасето е три пъти по-мощно от това на средностатистическите европейски стадиони. 1500 прожектора, всеки един от тях с мощност от 2000 вата. Те се запалват още когато е ден, каквато бе ситуацията в първата и третата свободни тренировки. В Сингапур се стъмва в 19 часа, надпреварата днес от 20 ч. местно време. Заради близостта на високите сгради, звукът от двигателите се утроява.
Пълни трибуни на трасето в Сингапур още от петъчните свободни тренировки. Цените на пропуските са едни от най-скъпите за сезона.
Температурата през уикенда средно около 30 градуса, очакванията за дъжд продължиха, но до такъв не се стигна. Проблем тук е смогът, заради опожарените гори в Суматра, които замърсиха още въздуха. До този момент обаче пилотите не са се оплакали от липса на видимост.
---------------------------------------
До инцидента се стигна след умишлената катстрофа на Нелсън Пикет-младши в стените на завой №17. В 13-та обиколка от надпреварата, само тур след като Фернандо Алонсо бе преминал през бокса. До тази стратегия се стигна след трудното начало на състезателния уикенд за тях. Алонсо потегли на старта от 15-та позиция, Пикет бе 16-ти и шансовете им за класиране в зоната на точките бяха имагинерни. Заради слабият старт на сезона, в тима отчаяно се нуждаеха от добри резултати, с които да оправдаят доверието на спонсорите - главният техен - холандската банка ING - бе и главен спонсор на надпреварата. Затова тя бе отлична основа за първа победа на Алонсо през сезона. Той от своя страна стартира надпреварата със съмнително малко гориво на борда - само за 12 об. с цел да атакува предните места възможно най-бързо и да изпревари по-тежките от него автомобили. С блъскането в стената на Пикет-младши и с излизането на кола за сигурност, Алонсо се намира в перфектната ситуация - води в състезанието и вече е преминал през алеята пред боксовете, което му дава сигурен аванс в оставащата част от надпреварата. В тима избират най-удобното място, в което Пикет да прекрати участието си - станалият известен завой №17 - който се намира непосредствено до една от най-големите трибуни на трасето, след тази на старт-финала - където организаторите няма как да вдигнат колата с кран без на пистата да излезе сейфти кар. Така до края на надпреварата Алонсо поддържа разликата с втория и печели надпреварата с аванс от близо 3 секунди пред Нико Розберг с Уилямс.
Последен на подиума се качва Люис Хамилтън, следван от Тимо Глок, Себастиян Фетел, ник Хайдфелд, Дейвид Култард и Казуки Накажима в зоната на точките.
----------------------------------------
Отборът на Уилямс смята да използва системата КЕРС през следващия сезон, въпреки споразумението между членовете на организацията на отборите във Формула 1 (FOTA) това да не се прави. Това решение бе съобщено още през юни тази година, като отборите защитиха решението си с това, че разработката на революционното решение струва твърде скъпо. Пактът обаче е на път да се разруши, след като от Уилямс намекнаха, че нямат намерение да се откажат от развитието на революционната система с маховик. Според техническия директор на тима Сам Майкъл КЕРС-ът е крачка напред в развитието на спорта, от гледна точка на постоянните атаки на еколозите към ФИА.
Системата с маховик е революционна и не е използвана от нито един от отборите през тази година. Тя отново ще регенерира кинетичната енергия, която се отделя при спиране на болида. Маховикът ще се развърта с до 100,000 оборота в минута, като по този начин ще може да съхранява енергията за по-късна употреба. Системата е възможно най-лесната и най-компактна, с което се позволява на инженерите да работят допълнително по оптимизирането на баланса в болида с разпределянето на баласт в различни части на колата - оттам да се постигне нисък център на тежестта и най-силно прилепяне към асфалта.
27.09.2009 г.
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
0 коментари:
Публикуване на коментар