25.09.2009 г.

Петък следобед в Сингапур

СТАРТ И КЕРС ДО ПЪРВИ ЗАВОЙ + ИЗБОР НА ГУМИ
КЕРСа в спирта за първи завой - 10-15 метра предимство, но зависи от избора на гумите - Монако, когато Кими беше с твърдитеи КЕРС, но Рубенс го мина заради меките и чистата страна на решетката!

ТОЙОТА
Тойота имат непрестанни сривове и изкачвания в кампанията си през тази година. В Монако и Валенсия бяха много слаби и по всичко изглежда, че надпреварата на Сингапур също ще бъде такава за тима. Ако нито един от пилотите на тима не запише точки в това състезание, то то ще бъде четвърто без записан актив за базирания в Кьолн отбор.

ДРАМАТА МИНАЛАТА ГОДИНА
Като цяло изходът на надпреварата обаче едва ли ще бъде подчинен на логиката, която сочи Макларън, Браун и Ферари за фаворити. Това се допълва от "победата" на Алонсо, ситуацията с откъснатия шланг за зареждане на гориво в болида на Маса при едно от спиранията му в бокса и т.н. Стените са много близо до състезателната линия, което прави излизането на кола за сигурност поне един път в хода на надпреварата.

Всъщност от нещо подобно се нуждае спортът - край на политическите различия, край на скандалите - просто състезание, в което борбата между пилотите и шоуто да бъдат на преден план.

РОЗБЕРГ
Нико Розберг - Германецът записваше постоянно точки преди състезанието на "Монца". Той обаче все още има шанс да удържи шестото място в класирането при пилотите от не кой да е, а настоящият световен шампион Люис Хамилтън. Също така трябва да имаме предвид, че ако драмата около миналогодишното състезание бе открита на време, то той щеше да бъде обявен за победител, тъй като се бе класирал на втора позиция.

СГРАДИ И ЛИПСА НА GP2
Заради близостта на високите сгради, звукът от двигателите се увеличава няколко пъти, което прави носенето на тапи за уши почти задължително.

Интересното е, че феновете най-много се оплакват от липсата на качествени подгряващи серии. По-голямата част от европейците признават, че им липсват състезанията от GP2, които очевидно се превърнаха в неизменна част от уикендите на Ф1.

БЪРНИ И ФЛАВИО
За това италианските медии започнаха да спекулират, че двамата са скарани, като по-скоро Флавио е сърдит на Бърни за това, че не го е защитил по време на Съвета. Добре известен факт е, че самият Екълстоун е член на Съвета и има личен интерес от оставането на Бриаторе в спорта. Събитията стигнаха далеч със слуховете, че Бриаторе е готов да създаде свои алтернативни серии с подкрепата на ФОТА, в която Лука ди Монтеземоло и други президенти на отбори изразиха съжалението си от напускането на Бриаторе.

ШЕФОВЕ РЕНО
Мениджър ще бъде досегашният маркетинг директор Жан-Франсоа Кобе, като и двамата ще докладват пряко на Бърнард Рей, който е президент на отбора.

КОСУЪРТ
В Косуърт например, които ще предоставят двигатели на поне три от новите отбори догодина, пък са сметнали след първите няколко старта, че представянето им е почти сходно с това на най-добрите двигатели. Двигателят е базиран на версията от 2006 г., като ФИА дори искаше да позволи увеличаването на работния му режим до 20,000 оборота, за да се съкрати дистанцията с останалите. От останалите отбори обаче заявиха, че това може да даде твърде голямо предимство на тимовете, каращи с двигателите на Косуърт. Отговор обаче ще получим догодина, когато новите отбори се изправят срещу останалите по време на зимните тестове. Най-важното е, че от решението на ФИА, могат да се възползват най-вече малките отбори.

0 коментари:

Публикуване на коментар