27.09.2009 г.

Стратегиите преди Сингапур

ПИСТА-1 градус северно от екватора, екваториален климат без точно обособени сезони.

СТРАТЕГИЯ-Едно спиране в бокса ще натовари твърде много гумите и е слабо вероятно. Пилотът с най-много гориво може да избира момента, в който да направи първото си спиране в бокса при излизане на сейфти кар. Така може да запази гориво за втората част от надпреварата с по-твърдите гуми.

В началото всички се опитваха да намерят баланса между твърде агресивна стратегия и повече количество гориво заради вероятността от излизане на кола за сигурност в първата фаза от надпреварата. Странното е, че пилотите в челото са на почти една и съща стратетия.

БРАУН-Подценили са втората част на квалификацията, когато са излезли с вече използвани гуми. Били са сигурни, че ще продължат нататък, като не са очаквали времената на Глок, Розберг и Алонсо.

БЪТЪН-Блокирали са гумите в Т7. Колата е ударила пода. При блокирането се е образувало петно върху предните гуми, оттам загуба на сцепление. Очаквали са заедно с Рубенс много по-добро представяне - новите елементи по Ред Бул са ги върнали отгоре. Най-важното на Сингапур е да накараш гумите да заработят, особено в първите обиколки от серията.

БАРИКЕЛО-Заложили са на сигурно, като са сменили трансмисията. Направили са изпитания, от които е станало ясно, че кутията е нямало да издържи на трето поредно състезание. Инцидентът дойде в правилното време за него, тъй като се очакваше Алонсо и Глок да запишат по-добри резултати. Във втората фаза е повредил пода на болида и това го е забавило.

ХАЙДФЕЛД-Заради червения флаг не е успял да се възползва от предимството на меките гуми. Загрял ги е в първата обиколка след излизането и когато е трябвало да започне последната атака, сесията бе спряна. Според него колата разполага с много повече потенциал.

РАЙКОНЕН-Очаквал е подобен резултат, защото развитието по колата бе спряно още след състезанието в Унгария. Издръжливостта в състезанието ще е основният фактор

ФИСИКЕЛА-Заради системата КЕРС поведението на колата при спиране е по-различно. Сменя предавките по-рано от Кими и не атакува завоите толкова агресивно. Нужно му е време, за да подобри усещането си върху колата. Предлага да се дава шанс на пилоти като него и Алгерсуари да тестват, за да могат да пригодят колите към стила им на каране.

ГЛОК-За пръв път от четири състезания има шанс да запише точки. Бил е в много бърза обиколка преди прекратяването на сесията.
ТРУЛИ-Проблемите му са били свързани с липса на сцепление.

АЛОНСО-Борят се с два или три отбора в класирането при конструкторите, така че целта му до края е да записва максимален брой точки за отбора. Според него изпитват повече проблеми с управлението на задницата на колата от другите отбори. Поради тази причина са променили настройките в петък вечер, като оттам се е стигнало до свръхзавиване.

РОЗБЕРГ-Един от малкото, които при постоянните промени по настройките е успял да уцели точният баланс между стабилна предна част и максимално мека задна. Не е бил сигурен, че ще стигнат до последната фаза, защото не са бяха карали с меките гуми. Когато ги сложи, Розберг записа най-добрата обиколка през уикенда. Възползва се от липсата на дълги прави, като на Спа и Монца.

ХАМИЛТЪН-Сменили са шасито му в петък вечер. Механиците са спали само 3 часа, за да настроят електрониката. Колата се е подобрявала с хода на уикенда, с отлагането на поввече гума в зоните на спиране.

ФЕТЕЛ-Смятайки горивото е трябвало да подобри времето на Хамилтън с около половин секунда.

СУТИЛ-Пистата е като Монте Карло, но два пъти по-дълга и с два пъти повече завои, което прави задачата им още по-трудна, заради липса на сцепление. Очаквал е да се класират малко по-напред, тъй като в летящата си обиколка е настигнал Фисикела и не е успял да подобри 16-ия си резултат.

ЛИУЦИ-Стартира последен с гориво за 17 обиколки, надявайки се да излезе сейфти кар. Ще му бъде трудно да се възползва от тази стратегия, тъй като пред него има твърде много коли с много количество гориво на борда и дори при излизане на кола за сигурност, те едва ли ще влязат в бокса.

АЛГЕРСУАРИ-Най-трудната писта на която е карал след Макао.

РЕШЕТКА:
1. Hamilton McLaren-Mercedes 660.5 Lap 19
2. Vettel Red Bull-Renault 651.0 Lap 15/16
3. Rosberg Williams-Toyota 657.5 Lap 18
4. Webber Red Bull-Renault 654.5 Lap 16/17
5. Barrichello Brawn-Mercedes 655.5 Lap 17
6. Alonso Renault 658.0 Lap 18
7. Glock Toyota 660.5 Lap 19
8. Heidfeld BMW-Sauber 650.0 Lap 14/15
9. Kubica BMW-Sauber 664.0 Lap 22
10. Kovalainen McLaren-Mercedes 664.5 Lap 22
11. Nakajima Williams-Toyota 680.7 Lap 27
12. Button Brawn-Mercedes 683.0 Lap 28/29
13. Raikkonen Ferrari 680.5 Lap 27
14. Buemi Toro Rosso-Ferrari 678.0 Lap 26
15. Trulli Toyota 690.9 Lap 30
16. Sutil Force India-Mercedes 693.0 Lap 31
17. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari 683.5 Lap 28
18. Fisichella Ferrari 678.5 Lap 25/26
19. Grosjean Renault 683.0 Lap 28/29
20. Liuzzi Force India-Mercedes 656.0 Lap 17

0 коментари:

Публикуване на коментар