1.10.2009 г.

Поглед към уикенда на "Сузука"

50 км югозападно от Нагоя, 19 проведени състезания между 1987 и 2005. Дължината на една обиколка е 5864 км. Движението е по часовниковата стрелка и е последното състезание преди Интерлагос, където движението е обратно. 16 завоя и 100 000 места по трибуните.

Построена е през 1962 г. като писта за изпитания на Хонда и е по дизайн на Джон Хугенолц. Тя е една от много малкото в света, които имат формата на числото 8. Пистата разполага с една от най-техничните конфигурации и е истинско изпитание за пилотите и техните болиди. В поредицата класически трасета заедно със "Спа", "Монца", "Силвъстроун" и "Интерлагос".

През годините се взеха много мерки за безопасност, като едни от най-тежките инциденти бяха през 2002 и 2003 г. През 2002 пилотът на Тойота Алън Макниш удари бабуна и се заби с висока скорост в металната ограда. За негово щастие той остана невредим. През 2003 г.  в състезанието от кралския клас по мотоциклетизъм в захождането към последния шикан загина Дайжиро Като. Оттогава шампионатътне се е завръщал на това трасе.

ЕДИНСТВЕНИЯТ ЯПОНЕЦ НА ПОДИУМА
През 1990 за първи и единствен път японец се качва на подиума в състезанието пред родна публика. Това прави Агури Сузуки, който завършва трети.

Трима японци са имали честта да участват в първото състезание за Гран При на Япония през 1976 г. на пистата "Фуджи" - Масахиро Хасеми, Казуйоши Хошино и Норитаке Такахара. Послединят завършва девети с болид на Съртийс, Хасеми е 11, а Хошино не завършва надпреварата с Тиръл.

През 1993 г. Аертон Сена удря Еди Ървайн, защото ирландецът не е демонстрирал достатъчно уважение.

Ферари имаха предимство на това трасе преди, тъй като тест пистата им във Фиорано разполага с подобна конфигурация.

Трасето загуби домакинството си от "Фуджи", която бе реконструирана с помощта на известния дизайнер Херман Тилке. Преди да се заговори за финансовите проблеми, които изпитват Тойота с организирането на надпреварата там, започна да се тиражира завръщането на Гран При на Пасифик (Тихия океан)

В една обиколка на "Сузука" съществуват почти всички видове завои, започвайки с уникалната секция от завои във формата на буквата "S" в първи сектор, двойката десни завои "Спуун", високоскоростният 130 G и много бавния шикан "Касио".

Топ-скоростта в края на старт-финалната права е 311 км/ч, което я прави четвъртата най-бърза в календара. Затова се търси компромис при избора на ъгъл на атака на предното крило, търси се баланс между гарантиране на максимална скорост на правата и прилепяне в по-бавните завои от трасето. Също така обиколката на "Сузука" е третата по средна скорост в календара.

Пистата е само на 50 м над морското равнище и стойността на атмосферното налягане е висока, което прави натоварването върху двигателите високо. Към това трябва да прибавим и 65-те процента от обиколката, които се взимат на пълна газ, което по този показател доближава трасето до бързите "Спа" и "Монца". Едва 9% са върху спирачка, което улеснява работата на механиците в тази насока.

Загубата за преминаване през бокса е 19,9 сек. В последните пет състезания на пистата е имало само веднъж период зад кола за сигурност, така че стратегията ще се изгражда въз основа на представянето на болидите в дълга серия от обиколка, а не толкова от външни фактори, като разход на гориво, който тук е малък и др.

-------------------
Алонсо във Ферари

През вчерашния ден по време на традиционните брифинги на пилотите пред медиите, Алонсо бе небрежно облечен и дори необръснат, с което според колегите на пистата е искал да покаже, че този ден с нищо не се различава от другите. Алонсо нямаше вид на безкрайно щастлив, бе както винаги безкрайно концентриран и с онова характерно изражение за всеки един пилот, когато излиза пред медиите. Алонсо бе скромен в отговорите си на въпроси дали се чувства като велик пилот, какъвто го определи Лука ди монтеземоло преди по-малко от седмица. Испанецът смята, че е бил късметлия да получава шансове да се състезава с много добри коли.

Мечтата на Алонсо като малък е било да кара за тима на Макларън, а не за този на Ферари, но отбеляза, че за него е привилегия да кара пред милионите фенове на Ферари из цял свят. Той смята, че ще завърши кариерата си именно при "Черните кончета", защото всяка смяна на отбор, след като веднъж си преминал в тима от Маранело е крачка назад. По този начин веднага насочи вниманието ни към Кими Райконен. Алонсо никога не говори в прав текст, но ако обърнем внимание на изказванията винаги можем да открием скрити послания. С разчитането на коментарите от страна на Алонсо се занимаваха колегите в Англия и Италия през последните няколко седмици, особено в навечерието на решенията на Съвета по автомобилни спортове на 21 септември. В този ред на мисли Алонсо отбеляза, че ще дава всичко от себе си и че от пилотска гледна точка ще извлече максимума от потенциала на болида.

И двамата пилоти на Ферари за догодина владеят италиански и бе интересно да разберем лично от Крис Дайър дали в тима няма да комуникират единствено на италиански през следващия сезон, тъй като и той и Роб Смедли владеят езика. Според него обаче това няма да се случи, тъй като все още в тима има механици от различни националности, но е интересно да видим дали няма да заложат на тази промяна в тима.

Алонсо от своя страна отрече, че ще вземе механици със себе си, нещо, което стори например Михаел Шумахер, след като напусна Бенетон. Решението на Алонсо бе потвърдено от Стефано Доменикали, който впрочем намекна, че заплатата на Алонсо е по-малка от онова, което се тиражира из медиите. Предполага се, че тя ще бъде почти двойно по-малка от тази на Райконен.

Важно е да отбележим, че Доменикали ясно даде да се разбере, че Алонсо няма да има привилегията да бъде пилот със статут на №1 в тима.

Сега напрежението е върху дизайнерите на колата за следващия сезон, която задължително трябва да бъде в състояние да се бори за победи, ако искат от тима да се борят срещу засилващата се конкуренция в лицето на Макларън, както и фаворитите през тази година от браун GP и Ред Бул.

Според Лука ди Монтеземоло участието на даден пилот в тима на Ферари е свързано най-вече с личността на човека, а не толкова с качествата му. Кими например не е емоционален, а това според Ди Монтеземоло пречи на обмена на информация в тима. Президентът заяви, че в отбора са се нуждаели от пилот, който да може да работи в екип, какъвто според него е Алонсо. Той сравнява ентусиазма на тифозите преди преминаването на Алонсо с това преди преминаването на Шумахер през 1996 г.

-------
НОВИНИ:
Обявявяат новия пилот в Рено следващата седмица

Глок отрече съмненията около бъдещето на Тойота

Кубица все още не е решил къде да кара

Украинската автомобилна федерация както и някои други от страни в Близкия Изток са подкрепили кандидатурата на Ари Ватанен. Йевхен Червоненко прикани и страните от бившия Съветски съюз, както и тези от източна европа да подкрепят Ватанен.

Райконен- шансът да карам във WRC е толкова колкото и във Ф1. Във ф1 съм постигнал всичко, ако продължа да карам, то ще е само в отбор, където мога да се боря за титлата, защото това е единствената причина поради която се състезавам.

Бившият технически директор на Уилямс, Хонда и Ред Бул Джеф Уилис иска отново да се завърне, като се заговори, че можеда го направи за тима на Кадбак.

0 коментари:

Публикуване на коментар