31.10.2009 г.

Преди първия старт в GP2 Азия на "Яс Марина"

ШАМПИОНАТЪТ
Сериите бяха анонсиране по време на уикенда за Гран При на Монако през 2007 г., когато организаторът на ГП2 сериите Бруно Мишел призна, че ГП2 Азия е от изключително значение за развитието на млади пилоти по време на азиатската обиколка на Формула 1. В първия сезон сериите се провеждаха в един уикенд със сериите Спийдкар между януари и април, а надпреварите на "Сепанг" и "Сахир" бяха в уикендите на Ф1.

Първоначално организаторите на сериите са посъветвали отборите да използват поне един пилот, който не с европейски паспорт, като в това число изключваме Турция и Русия. През 2008 г. обаче четири от тринадесете отбора използваха и двама пилоти, които не са азиатци с уговорката, че парична награда ще получава само единият от тях.

2008 г. Грожан, Буеми, Петров - АРТ
2009 г. Кобаяши, Дамброзио, Родригез - ДАМС

Изключаем Кобаяши, малайзиецът Файруз Фауси е най-добре класиралият се азиатски представител в надпреварата с четвърто място при пилотите през 2008 г.

През 2008-2009 г. девети се класира Сакон Ямамото, който бе вторият апонец в Топ 10 в крайното класиране.

14 дебютанти от 24 пилоти на старта

КВАЛИФИКАЦИЯТА
В квалификацията първият, който постави време бе Александър Роси от Оушън рейсинг, като неговот време бе подобрено от Давиде Валески, който още в първия си тур постави и най-доброто време в сесията, което в последствие бе подобрено последователно от Ролдан Родригез за Скудерия Колони, Диего Нунеш за Меритус, както и Фабио Леймер за Оушън Рейсинг, но Валсеки отново атакува челната позиция и успя да си я гарантира преди трафикът на пистата да стане сериозен проблем пред пилотите.

Един от пилотите, които можеха да се борят за пол-позишъна вчера бе пилотът на Меритус Лука Филипи, който бе най-бърз по време на тестовете тук преди седмица, но в един от летящите си турове получи повреда в трансмисията и трябваше да прекрати своето участие в завой номер 19. Зад Валсеки, Сам Бърд от АРТ демонстрира сериозно темпо в дебюта си в ГП2.


ИЗКАЗВАНИЯ НА ТОП 3 + БГ
Валсеки-Призна, че много бързо се е сработил с тима на айСпорт и че е изградил страхотна връзка с инженерите. Сподели, че е намерил ритъма в колата още по време на тестовете миналата седмица.

Постави най-доброто време в самото начало на квалификацията, което не бе подобрено от неговите конкуренти и от него самия, заради наличието на много трафик в квалификацията.

Радва се, че незабавно е намерил ритъма в колата, което е решаващо за постигането на добър резултат в толкова напрегнатите квалификационни сесии.

Радва се, че квалификацията се е провела след първата тренировка на Формула 1, тъй като по този начин условията на пистата са станали много по-добри.

Изпитва проблеми със стартовете.



Сам Бърд-постави времето си с втория чифт гуми и бе един от малко, които не попаднаха в трафик. Имаше проблеми със спирачките в първите минути, но неговите механици се ориентираха бързо и му предоставиха много бърз болид.

Фабио Леймер - очаквал е повече опитни пилоти да бъдат пред него. За първи път ще се наложи да прави бокс по време на състезанието. Два пъти пробва старт от място по време на тренировката, но призна, че не е останал доволен от резултата. Главната му цел е да завърши на подиума.

Арабаджиев - в сравнение с времената в свободната тренировка Арабаджиев успя да съкрати изоставането си с още една секунда, като в заключителните минути можеше и да подобри времето си с близо половин секунда, ако не бе попаднал в трафик. В последната си обиколка започна с най-добро лично постижение в първи сектор, на само 4 десети от резултата на Валсеки, но не успя да завърши този си тур.

Оплака се разбира се, като по-голяма част от своите колеги, от жегата на пистата и сериозното натоварване върху пилотите върху 105-минутното състезание.

Кралев - пък от своя страна постигна по-слабо време в квалификацията, от онова което регистрира по време на тренировката. В сесията за определяне на място имаше проблеми с охлаждането на двигателя, заради което изгуби и много ценно време - най-вече в първата част от квалификацията, когато все още нямаше трафик на пистата. Вмести се в 107%-овата граница и бе със секунда и 5 десети по-бърз от нормативното време за участие. Наблегна на факта, че другите пилоти имат опит зад гърба си с коли от отворен тип и е уверен, че в състезанията занапред ще успее да съкрати изоставането си от лидерите.

Кралев бе поканен от тима на Ред Бул да посети техния бокс и да разгледа болида, с който се състезава Себастиян Фетел - шанс, който не всички пилоти от малките формули получават. След това


КАРИЕРИТЕ НА БГ
Владо - роден на 16 март, 1984 г. - кариерата на владо започва от картинга, като става шампион в югоизточната зона през 2007, завършвайки сезона със 102 точки, 2 и половина повече от преследвача му Манолис Цамариадакис. След това последва участие в италианската Формула 3, в която записа пет точки, Формула 3000 през следвакия сезон, в който записа 16 т., Евросериите Ф3000, 23 т. за тима на ASR, познат сега като АРТ и един от най-силните в подгряващите серии. През 2008 Владо триумфира в шампионата Формула Мастър Италия, записвайки две победи от шест старта и печелейки титлата. През 2008 г. участва в Интернешънъл Формула Мастър - подгряващите серии в уикендите на Световния пистов шампионат за туристически автомобили WTCC. Тогава записа една победа на пистата "Ещорил" в Португалия, а през тази година записа два подиума в престоя си във Формула Мастър. Друг важен факт за представянето на Владо е, че още държи рекорда за една обиколка на "Монца" с болид от Формула Мастър, въпреки че на първите тестове там караха Джорджо Пантано и Бруно Сена.


Пламен - Започна кариерата си през 2007 г., когато за 15 старта във Ферари Челиндж записа две победи и се превърна в първия българин, заради който на пистата "Хокенхайм" в Германия звуча българския химн. През 2008 г. продължи участието си в този шампионат и добави нови три победи към актива си. Тогава последваха и участия във ФИА ГТ3 - стартове, които се провеждат в уикендите на ФИА ГТ шампионата, който от догодина ще получи световен статут. Кралев премина и през АДАК ГТ мастър, както и Интернешънъл ГТ оупън, където продължи участието си и през тази година. Кариерата му до този момент се оформя от надпреварата "1000 км на Спа" с Ферари Ф430 ГТ2, както и в "24-те часа на Льо Ман" с Порше 911 РСР ГТ2 - двете най-престижни надпревари в надпреварите с туристически автомобили. Пламен бе избран от Държавната агенция по туризъм за посланик на България в света на моторните спортове, като по този начин той се превърна в рекламно лице на страната. В надпреварата на "Спа" се състезава за тима на JMB Motorsport, който е един от най-авторитетните в тези надпревари, а в самото състезание се изправи срещу пилоти като Кристиян Клийн, Ян Шароуз, Томас Енге, Оливие Панис, Нарин Картикеян, Кристиян Алберс, Никола Прост, Марк Жене и Александър Вурц.

От отбора на Trident Racing са тръгнали пилоти като Джанмария Бруни, Андреас Цубер, който кара с паспорт на ОАЕ, Пастор Малдонадо и Давиде Ригон. Тимът има 5 победи, 2 пол-позишъна, 8 подиума и 7 най-бързи обиколки в състезанията.

0 коментари:

Публикуване на коментар