4.10.2009 г.

Надпреварата на "Сузука" 2009

ПИСТАТА
50 км югозападно от Нагоя, 19 проведени състезания между 1987 и 2005. Дължината на една обиколка е 5864 км. Движението е по часовниковата стрелка и е последното състезание преди Интерлагос, където движението е обратно. 16 завоя и 100 000 места по трибуните.

Построена е през 1962 г. като писта за изпитания на Хонда и е по дизайн на холандеца Джон Хугенолц. Тя е една от много малкото в света, които имат формата на числото 8. Пистата разполага с една от най-техничните конфигурации и е истинско изпитание за пилотите и техните болиди. В поредицата класически трасета заедно със "Спа", "Монца", "Силвъстроун" и "Интерлагос".

Трасето загуби домакинството си от "Фуджи", която бе реконструирана с помощта на известния дизайнер Херман Тилке. Преди да се заговори за финансовите проблеми, които изпитват Тойота с организирането на надпреварата там, започна да се тиражира завръщането на Гран При на Пасифик (Тихия океан)

-----------------------------

За виенското колело - част от увеселителния парк Мотопия, който се стопанисва от организаторите на трасето.

всички табели са на японски

предлага се само местна храна

трафикът е огромен, а шофьорите на таксита често са недружелюбни, като това е едно от местата, където колегите на трасето се оплакват най-много от измами

организаторите стопанисват и пистата Мотеги, където се провеждат състезания от световния шампионат по мотоциклетизъм.

----------------------------

През годините се взеха много мерки за безопасност, като едни от най-тежките инциденти бяха през 2002 и 2003 г. През 2002 пилотът на Тойота Алън Макниш удари бабуна и се заби с висока скорост в металната ограда. За негово щастие той остана невредим. През 2003 г.  в състезанието от кралския клас по мотоциклетизъм в захождането към последния шикан загина Дайжиро Като. Оттогава шампионатът не се е завръщал на това трасе.

----------------------------

Ситуацията в югоизточна Азия бе изключително тежка през последната седмица, защото Филипините и Виетнам продължават да се възстановяват от тайфуна Кецана, който тръгна от Тихия океан. Докато отборите, пилотите, медиите и феновете отпътуваха от Сингапур за Япония започнаха и трусовете в горите Суматра, чийто епицентър бе на около 350 километра от пистата "Марина бей", като част от колегите на трасето коментираха, че дори са усетили земетресението.

Добрите новини обаче са, че тази година в Япония няма опасения за времето. През 2004 г. обаче си спомняме, че петъчните свободни тренировки на "Сузука" бяха отменени заради тайфуна Ма-он, както и тайфуна Кроса, който затрудни провеждането на състезанието за Гран При на Китай през 2007 г.

----------------------------

През 1990 за първи и единствен път японец се качва на подиума в състезанието пред родна публика. Това прави Агури Сузуки, който завършва трети.

Трима японци са имали честта да участват в първото състезание за Гран При на Япония през 1976 г. на пистата "Фуджи" - Масахиро Хасеми, Казуйоши Хошино и Норитаке Такахара. Послединят завършва девети с болид на Съртийс, Хасеми е 11, а Хошино не завършва надпреварата с Тиръл.

----------------------------

Ферари имаха предимство на това трасе преди, тъй като тест пистата им във Фиорано разполага с подобна конфигурация.

В една обиколка на "Сузука" съществуват почти всички видове завои, започвайки с уникалната секция от завои във формата на буквата "S" в първи сектор, двойката десни завои "Спуун", високоскоростният 130 G и много бавния шикан "Касио".

УСЛОВИЯТА НА ТРАСЕТО:
- Sebastian Vettle, Lewis Hamilton, Heikki Kovalainen, Romain Grosjean, Timo Glock, Jaime Alguersuari, Sebastien Buemi and home driver Kazuki Nakajima - 9мата пилоти които не са карали тук преди

Longest flat-out section – 16s / 1.23km
Gear changes per lap – 42

- Много малко подгряващи серии - само Formula BMW Pacific - което не помага на пилотите, тъй като така се отлага по-малко гума в зоните за спиране

- Монако и Сузука си приличат по това, че всяка грешка се наказва. Зоните за безопасност са от трева и макадам, което прави връщането в състезателната линия почти невъзможно

- Пистата е най-близка като конфигурация до Силвърстоун, където Фетел доминираше от първата обиколка и потегли най-добре на старта. А и Ред Бул са с промени по своя болид специално за това състезание.

- Би било голяма ирония ако Браун спечелят едната или дори и двете титли в това състезание, само 10 месеца след като Хонда се отказаха от участие в световния шампионат.

- Бътън, Барикело, Алонсо, Сутил и Буеми с 5 места назад. Най-вероятно и Ковалайнен, защото най-вероятно се е наложило да сменят скоростната му кутия след инцидента вчера.

- През 1997 Жак Вилньов бива дисквалифициран, защото по време на свободните тренировки не намалява скоростта на движение при период с жълти знамена на трасето. По ирония на съдбата това се случва именно на излизането от секцията Спуун, където катастрофира Себастиян Буеми. Вилньов не спазва указанията на маршалите в две поредни обиколки. По-късно през деня печели пол-позишъна и въпреки че маршалите го наказват да стартира последен, от отбора на Уилямс обжалват и в крайна сметка печелят. Вилньов стартира първи и завършва пети, с което си гарантира две точки, но след края на надпреварата получава дисквалификация.

СПИРАНИЯ:

Grid     Qualifying     Name     Weight     Fuel (kg)     First stint (laps)
1     1     Sebastian Vettel     658.5     53.5     18
2     2     Jarno Trulli     655.5     50.5     17
3     3     Lewis Hamilton     656     51     17
4     6     Nick Heidfeld     660     55     18
5     8     Kimi Raikkonen     661     56     19
6     5     Rubens Barrichelllo     660.5     55.5     19
7     4     Adrian Sutil     650     45     15
8     11     Nico Rosberg     684.5     79.5     27
9     7     Jenson Button     658.5     53.5     18
10     9     Heikki Kovalainen     675     70     24
11     10     Sebastien Buemi     665.4     60.4     20
12     13     Robert Kubica     686     81     28
13     15     Jaime Alguersuari     682.5     77.5     27
14     16     Giancarlo Fisichella     661.5     56.5     19
15     17     Kazuki Nakajima     695.7     90.7     31
16     18     Romain Grosjean     691.8     86.8     30
17     12     Fernando Alonso     689.5     84.5     29
18     19     Vitantonio Liuzzi     682.5     77.5     27
19     19     Mark Webber


Fuel use per lap – 2.752kg
Pit lane time loss – 19.9s

ПИЛОТИ:

АЛГЕРСУАРИ-предлага организаторите да сменят бордюрите догодина; сликовете са много бързи във вътрешната част на завоя; няма зони за сигурност, стените са много близо

Не е очаквал, че ще стигне до Q2 в дебютния си сезон; приема инцидента като натрупване на опит;

нов под на болида, който им дава повече прилепяне е са по-бързи в завоите

получи 250,000 евро от испанската федерация за своето развитие в картинга и малките формули

все още се състезава в световния картинг шампионат

присъедини се към Ф1 след участие в световните серии рено, там от където преди години дойде и Роберт Кубица

БАРИКЕЛО-организаторите трябва да направят по-големи зони за безопасност; младите пилоти нямат възможност да тестват и състезанията могат да станат много опасни именно поради тази причина

по-бавен е бил от Дженсън в Q1 и Q3, но накрая го победи. В FP3 правеше настройки за последната част от квалификацията, а Дженсън зза състезанието. Това помогна на Барикело

печели тук през 2003 г.

БЪТЪН-възползва се по-добре от качествата на болида; смята, че вчера е взел правилното решение, защото знамената са били развяти точно преди мястото на инцидента и намаляването на скоростта на движение в тази част от пистата би било опасно заради връхлитащи болид отзад, на излизането от Спуун. След като е преминал до предното крило на Буеми е видял зелени флагове и е продължил движението си. Колите пред тях са с 25 кг повече, което е гориво за 10 обиколки.

Не иска просто да спечели шампионата, а иска да го направи със същия финес, с който триумфира в Монако и Мелбърн по-рано през тази година.

ще остане в Токио за една седмица след края на надпреварата, като ще прекара времето със своята приятелка Джесика Мичибата, която стана изключително известна в своята страна

ХАМИЛТЪН-оплака се от липса на достатъчно време на суха писта, за да направят настройките му за първи сектор. Направили са промени между FP3 и Q на сляпо и са се надявали да дадат резултат. люис остана доволен, че поетият риск е дал резултат, но за състезанието каза, че все още не е сигурен в темпото си в дълга серия от обиколки. Надява се в дългия спринт до първи завой да се възползва от КЕРС-а. Пристига на "Сузука" единствено, за да се бори за тима, който гони третото място в класирането при конструкторите.

начинът по който износва меките гуми, последните обиколки в италия

КОВАЛАЙНЕН-атакува с по-висока скорост осми завой, удари бордюра, счупи пода на болида и се заби в стената. Въпреки това обаче е останал доволен от баланса в болида си и очаква добро класиране.

СУТИЛ-кара в петъчните свободни тренировки през 2006 г. Има три подиума от четири състезания в Японската Ф3 преди три години, когато печели титлата. На писта която познава се чувства много по-уверен.

ЛИУЦИ-не е карал с меките гуми в FP3 заради проблеми с трансмисията. Оплака се от много недозавиване в Q. Не се чувства уверен, липсва му самочувствие. Атакува завоите с по-ниска скорост от Сутил.

Познава трасето по-добре от съотборника си.

РАЙКОНЕН-не е смятал, че може да очакват повече. Оплака се от липса на аеродинамично притискане - това се отразява най-вече върху представянето на колата в първи сектор. Не е имал нови гуми за Q3. Трябвало е да ги използват по-рано, за да гарантират преминаването си по-напред. Разчита на добра стратегия в състезанието.

ФИСИКЕЛА-разочарован бе, че не достигна до Q2, но смята, че е подобрил карането си и че се чувства по-уверен зад волана на модела F60. В последната си обиколка е допуснал грешка. Целта му е да се класира в точките, защото разчита на добра стратегия.

КОБАЯШИ-ако Глок не е в добро състояние, Джон Хаует ще изиска Кобаяши да се състезава. По правилник обаче пилот, който не е взел участие в третата свободна тренировка в събота, няма право да участва в състезанието.

ГЛОК-след анализ на телеметрията не са били намерени каквито и да е проблеми с колата му

Зоните за сигурност - тревата на излизане от последния завой въобще не забави движението на Глок към стената

Няма причина за подобен инцидент - или загуба на концентрация или проблеми с кормилната щанга.

ТРУЛИ-съжалява за съотборника си, тъй като смята, че са можели да окупират първата решетка. Доволен е, че е зарадвал японските фенове. Каза, че промените по аеропакета на колата са дали разликата в представянето му на тази писта. Било е много трудно по време на квалификацията да запази концентрация. Смята, че повече от това не е могъл да извлече от колата.

КУБИЦА-не е имал чиста писта за да се бори с пилотите пред него

ХАЙДФЕЛД-не е очаквал, че ще бъде толкова бърз. В Q2 при жълтите флагове намали движението на болида си и вдигна ръка, за да индикира, че се движи с по-ниска скорост.

АЛОНСО-разочарован е, защото при жълтите знамена е намалил скоростта и се е прибрал в бокса, докато други са завършили обиколките си и са постигнали по-добри времена.

БУЕМИ-близо до второ класиране в Q3 през тази година

ФЕТЕЛ-добър сценарий за него, тъй като Трули стартира втори и би му помогнал в хода на надпреварата, защото италианецът е добър в квалификациите, но в състезанията не успява да поддържа константно темпо. По този начин може да задържа пилотите зад него, а оттам Фетел да се възползва и да натрупа преднина на чиста писта.

Ако обаче Хамилтън се залепи зад него и се движи зад дифузьора му до спирането за фибата, то в захождането на Спуун може да го атакува, използвайки системата КЕРС. Там си спомняме и едно страхотно изпреварване от страна на Хуан-Пабло Монтоя срещу Рубенс Барикело през 2003 г. В тази надпревара Монтоя отпадна заради проблеми с хидравликата, Барикело спечели, а благодарение на едната точка, която Шумахер записа спечели трофея и се превърна в пилота с най-много спечелени титли в историята на спорта - тогава 6 на брой.

0 коментари:

Публикуване на коментар