Произходът на слугуването не е във времето, а във вечността;
(Заедно с Шумахер, Бадоер е единственият пилот с доживотен договор с Ферари)

Шефът Патрицио Канту обаче е впечатлен и му предлага място в неговия отбор Криптон за 1992 г. във Формула 3000. Карайки с изключителна прецизност своя Рейнард 92D, Бадоер заслужено става шампион и очакванията вече са за бляскава кариера във Формула 1. За съжаление обаче в първия му сезон през 1993 г. за тима на Скудерия Италия, който използва шаси на Лола и двигател на Ферари, Лука не успява да запише точки. Причината е слабият болид, от който се оплаква и съотборникът му, който тогава е опитният Микеле Алборето.
Това фиаско почти не разрушава кариерата на Бадоер, който все пак спечели място в Минарди през 1995 г., когато записва две осми места в Канада и Унгария и едно девето в Япония. По тогавашните правила обаче точки за тези места не се полагаха и Лука отново бе назад в класирането.
Последва нова смяна. Лука отиде в тима на Форти Корсе през 1996 г., но и тази промяна не се оказа успешна. Затова през 1997 и 1998 г. Бадоер реши да спаси своето място в кервана, като прие предложението да бъде официален тест-пилот за тима на Ферари.
Последното участие на италианеца на решетката бе през 1999 г., когато се завърна в тима на Минарди. Ключовият момент в неговата кариера дойде през същата година, в която Михаел Шумахер претърпя тежък инцидент в ГП на Великобритания и трябваше да напусне до края на сезона. По всичко личеше, че Лука Бадоер щеше да вземе неговото място, докато Ферари изненадващо не подписаха с финландеца Мика Сало.
До 2000 г. Бадоер се превърна в пилота с най-много участия без спечелена нито една точка - общо 48. Това, което огорчава спомените на Бадоер още повече, е участието му в онова страхотно състезание за ГП на Европа през 1999 г., когато бе на крачка от постигането на невероятен успех, класирайки се на четвърта позиция. Тогава проблеми с трансмисията не му позволиха да пресече старт-финала на "Нюрбургринг", като този момент бе запечатан със сълзи в очите му веднага след като напусна кокпита. През Новия век не успя да намери титулярно място и затова взе решението да се отдаде изцяло на работата си като тест-пилот на Ферари.

Разочарованието от 1999 г., когато бе пренебрегнат за сметка на Мика Сало, със сигурност не е забравено от Бадоер. Във Ферари обаче му гласуваха доверие, като този ход може да се разгледа от гледна точка на амбициите на тима за следващия сезон и за възможността да предоставят на Бадоер шанс да натрупа максимален брой данни, които да бъдат използвани в изграждането на модела за догодина. От друга страна така се дава и може би наистина последен шанс на Кими да покаже лидерски умения и да изведе тима до третото място при констуркторите през този сезон.
Бадоер винаги е бил много спокоен и както колегите обичат да казват - носи харизмата на пилот, който се завръща от миналото. Лука обаче така и никога не се утвърди. Неколкократно е отбелязвал колко странно е чувството да навъртиш толкова много километри с болид на Ферари без никога да си имал шанс да го изпробваш в състезателна дистанция.
Той често казва, че дори само да бъде част от Ферари за него е достатъчно. Честта за италианец да кара за Скудерията е национална гордост. От екипа винаги му гласуваха доверие при развитието на шампионските болиди от 2000 г. насам. Политиката, по която се води Ферари през последните две десетилетия обаче, винаги е изключвала шансовете на италианец да седне в титулярния кокпит.
Когато Лука застане на старт-финала в неделя следобед, той ще се превърне в първия италианец от 15 години насам, който ще кара за Ферари в състезание. Предишният бе сегашната звезда на Шевролет във WTCC Никола Ларини, който замести Жан Алези в две състезания през 1994 г. Уверено можем да твърдим, че повторният дебют на Бадоер има и исторически характер.
Според мнозина именно Бадоер е човекът, който най-много заслужава освободеното от Маса място, заради безкрайния си професионализъм и заради многогодишното слугуване в името на "Черните кончета". В завръщането на Бадоер има и много романтика - последен шанс на най-неуспелия пилот в историята на спорта. Един последен шанс, в който историята да бъде променена, а самият той да се оттегли - дали след Валенсия, дали след Спа или след края на сезона - като пилот, който с възхитително търпение "изстрада" годините като тест-пилот в тима, за да може най-накрая да получи шанс за изява на най-високото стъпало в моторспорта на планетата.
0 коментари:
Публикуване на коментар