Изключително интересно започна първият ден във Валенсия. На първо място трябва да кажа, че тук е страшно топло - на моменти температурите стигат до 40 градуса! Наистина е и много прашно. Вчера, след като паркирахме нашият Сеат на един от паркингите зад главната триубна, само докато стигне до моста над старт-финала, черните ми обувки станаха сиви! Колата в края на деня също бе за мивка.... Така че трудно, но очаквано, начало на уикенда във Валенсия.
В свободните тренировки днес отборите повече наблегнаха върху изпитания на аеродинамичните елементи по своите коли. Дженсън Бътън смени своето предно крило 3 пъти в първата тренировка, като във всеки един от случаите изпробваше варианта от Унгария и новия, който докараха за това състезание. Всеки един от отборите иначе е с промени. В Тойота ми казаха, че ще използват настоящия аеропакет и в Белгия, което още повече подчертава характера на трасето тук - улично, но несравнимо с Монако.
Според много от колегите трасето е дори странно, тъй като бе построено с цел да има много места за изпреварване. Такива обаче миналата година не видяхме. Пистата е широка, но извън състезателната линия има много прах и топчета от гумите. Всяко едно излизане от кривата дебалансира болида. Гумите от своя страна - меки и супер-меки. Първите ще са предпочитани в състезателна дистанция. Днес в Бриджстоун не ми отговориха колко обиколки точно биха издържали супер-меките смеси, но това зависи и от начина, по който пилотите се отнасят с тях и как колите отговарят на промените.
В този ред на мисли Бътън заяви, че докато не накараш гумите да работят в оптимален режим, то е абсурдно да се търси резултат от каквито и да е промени по аеродинамиката. Мнението на Анди Стобарт от Бриджстоун обаче е, че е абсурдно да търсим логика в това, защото, за да може гумите да работят добре - колата трябва да стои добре аеродинамично, т.е. предното крило да доставя нужното прилепяне. Това ни отпраща към разпределението на теглото, което за това състзание е много интересна тема. Пилотите на Ред Бул бяха много доволни от баланса в колите си още в първата свободна тренировка, което е рядко срещано.
Фетел и Уебър наистина отново са сочени за фаворити, тъй като водят в състезанието по развитие. Тяхната кола в момента е в състояние да се представи на топ-ниво на всяка една писта. Сещате се за Браун и началото на година? Определено. И двамата пилоти изглеждат безкрайно спокойни, като единственото, което всъщност ги притеснява е, че си отнемат точки взаимно. В момента Уебър е в по-предна позиция, но ако Фетел се класира пред него тук и в Белгия, ситуацията отново ще се обърне, а това може да им коства много в края на сезона.
Техните съперници в Браун от своя страна не изненадаха особено с представянето си днес. За поведението на техния болид говори отличната система за охлаждане, която изградиха в началото на годината. В първите състезания от сезона, където и доминираха тя работеше отлично. Победите на Бътън обаче в Малайзия, Китай, Бахрейн, Испания, Турция дойдоха в състезания, където температурите бяха много високи. Колегата Уил Бъкстън от GPWeek.com обаче смята, че системата им е "твърде" перфектна и охлажда двигателя прекалено много. А това се отразява на представянето на колата в надпревари, където по принцип е по-хладно - Германия, Англия. Така че Браун поне тук трябва да са в челото. За Белгия обаче, където времето е като това в Германия, историята може да е съвсем различна.
Към тяхната борба за титлата разбира се причисляваме Макларън и Ферари, които спокойно ще продължат да крадат точки в оставащите състезания. За тук дори биват сочени като фаворити. Освен възходящата линия на представяне в последните състезания, системата КЕРС дава предимство тук. И то голямо - може би ще го видим най-вече в квалификацията.
Иначе в падока е много интересно - няма поти никой - всеки е в моторхоумите или пресцентъра. Днес обядвахме в Бриджстоун, където беше по-топло и от наоткрито. Погрижиха се страхотно за нас, но трябва да помислят повече за климатика в своя моторхоум. :) Лука Бадоер беше със зелена карта за достъп в падока, която дава достъп навсякъде, с изключение на пит лейна и пистата. Това извади известни усмивки. Шумахер беше преследван от фоторепортери и маршали навсякъде. Той се превърна в един от малкото приятни моменти за тези млади хора. Стоят на едно място по цял ден, някои от тях дори на открито! Така че подпис от Шуми бе добро възнаграждение за работата, която вършат на пистата.
Имаше и още няколко куриозни ситуации в падока, като пристигането на Вижай Маля с неговото плуващо ЖК. В неговата яхта най-вероятно може да се побере някой среден български областен център. Но за това наистина не остана време, защото след 20 минути имаме да снимаме с Роджър Клири - физиотерапевтът на Марк Уебър, който ще ни разкаже повече за това с какво се хранят пилотите и каква подготовка се изисква преди да се качат в кокпита. След това от 18:00 часа, местно време, имаме уговорена среща с д-р Рикардо Чекарели от Тойота, който ще ни разкаже повече за сигурността във Ф1. Всичко това в неделя, от 14:15.
21.08.2009 г.
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
0 коментари:
Публикуване на коментар