Японските производители масово се изнесоха от моторните спортове - Хонда, Субару, Сузуки, Кавазаки, Тойота, напът са и Бриджстоун. Във Формула 1 с Япония останаха да се асоцират единствено Камуй Кобаяши, Такума Сато, Панасоник и KDDI. За първия все още се говори, че може да намери място в един от новите отбори, но шансовете това да се случи намаляват постепенно. Темата за Сато бе възобновена около ГП на Япония през тази година, на което дойдоха едва 60,000 зрители. А за Панасоник и KDDI все още се шуми около това дали не биха последвали Кобаяши или Сато, ако един от двамата (или и двамата) си намерят кокпит.
Има няколко причини поради които това едва ли ще се случи. В публикация наскоро (вж. "Залезът на изгряващото слънце") говорихме за корпоративния стил на управление, който по всеобщо мнение е причината за краха на Тойота. Той ни кара да твърдим, че Панасоник и KDDI също няма да останат в спорта.
Отношенията между Панасоник и Тойота бяха уредени предварително - Панасоник произвежда по-голямата част от хибридните батерии и предоставя значително количество техника, а Тойота се отплаща с реклама. Затова и казваме, че връзката между тях бе повече на бизнес основи, а не толкова на спонсорски. Почти същото се отнася и за KDDI. Там пък междувпрочем Тойота държи 11% от акциите, така че сами може да си направите изводите.
Към това допълваме и японските източници на колегата Уил Бъкстън, според които в момента нито Панасоник, нито KDDI имат намерения да подпомагат Кобаяши. Кризата в страната затяга икономиката и желанието за бърза възвращаемост на инвестициите от страна на японските компании би свелоло шансовете за оставането им през следващия сезон до 0.
9.01.2010 г.
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
0 коментари:
Публикуване на коментар