9.01.2010 г.

Големият подарък за Коледа - завръщането на Шумахер

от Мартин Брандъл, BBC

Завръщането на Михаел Шумахер във Формула 1 беше най-добрият подарък за Формула 1 по коледните и новогодишните празници. В навечерието на 2010 г. спортът остава динамичен въпреки оттеглянето на част от големите компании. На пистата ще застанат четирима световни шампона, като всеки от тях може да се бори за нов трофей.

Михаел успя да презареди своите батерии и се надявам, че е взел със себе си още няколко с добра издръжливост, защото ще има нужда от тях. Не бих се учудил ако се бори за победи или дори титли, но ще му бъде много трудно. Алонсо го победи в последните му два сезона на решетката, а в момента е по-добър от тогава.

Хамилтън се превърна в суперзвезда, а Маса израстна много след напускането на Михаел. Бътън навлезе в нов етап от своя кариера, а Себастиян Фетел е считан за "новия Шумахер". Конкуренцията за Шумахер в момента представлява огромна пречка пред 41-годишния германец.

Шумахер твърди, че конкуренцията в спорта винаги е била много силна, но той никога не се е изправял срещу такива съперници в кариерата си до момента. Дали ще успее да се бори на това ниво с тях? Той ще играе ролята на догонващ. Хубавото е, че се завръща в подходящо за него време. Забраната за презареждане ще промени развоя на състезанията, като сега новото изискване е пилотите да спрат с една обиколка преди своите конкуренти за нови гуми. Това обаче много зависи от общото развитие на надпреварата, а в борбата за надмощие при изграждането на тактиката, по-добри от дуета Браун-Шумахер няма.

Парите ли бяха в основата на завръщането на Шумахер? Не. Той не е от хората, които харчат много, а е от тези, които просто печелят много. Ще продължи ли връзката с медиите? Контактът с медиите винаги е много натоварващ, но когато не си в полезрението им, те започва да ти липсват. В най-добрите години на Шумахер, за останалите бе лесно да разберат кога той е в падока само по огромното стълкновение от фенове и фотографи, които го обграждаха. Само година по-късно същият човек се движеше по същия падок, но вече необезпокояван. Може би той достигна до заключението, до което достигна и Мика Хакинен, че един пилот е специален само когато се състезава. Топ-пилот не губи от скоростта си, той губи от нуждата да се състезтезава. Тази нужда се губи, когато трябва да се извършват действията от предварително подготвения лист със задължения - към семейството, приятелите, ходенето на почивки. Но Михаел изпълни задълженията си по този лист и сега отново изпитва желание да се състезава.

Не виждам много негативи, които той може да си докара. Той доминира спорта от статистическа гледна точка и едва ли нещо ще го свали от трона в това отношение. Всъщност той може само да спечели, ако демонстрира спортсменство. Ако бе спечелил 3 състезания по-малко и само 6 титли, щеше да е легенда. Феновете продължават да не го уважават задето извади Деймън Хил през 1994 г. на "Аделаиде", опитът му да направи същото през 1997 с Вилньов, изпълненията в Австрия през 2002 г. и паркирането на "Сен Дево" в Монако през 2006 г.

Въпреки че той изрази съжлание за тези постъпки, сега ще трябва да се наложи с всичката агресия, която разполага. В началото може да изглежда малко по-бавен от новото поколение, но той ще извлече най-доброто от тима и съм сигурен, че ще пожъне успех, ако болките във врата са отшумели, а колата на Mercedes е добра в аеродинамично отношение.

Уважавам изцяло неговото завръщането във Формула 1.

0 коментари:

Публикуване на коментар