от Алекс Т, TimesOnline
Всички отново следят Формула 1 заради слуховете около Михаел Шумахер и Mercedes. Много големи фигури започнаха играта с медиите, а от Mercedes умело успяват да се възползват от всичко това. PR ефектът върху компанията е огромен, а това е добре за бизнеса, особено след раздялата с Дженсън Бътън.
Ето седем причини защо Шумахер не би се завърнал с Mercedes:
1. Бизнес планът на Mercedes: Обявявайки решението си да създадат собствен отбор, от компанията заявиха, че основната им цел е да продължат политиката, от която се ръководеше тима до момента. Рос Браун неколкократно е заявявал намерението си постопенно да съкращава разходите. В Мерцедес прегърнаха идеята и от тази гледна точка привличането на Шумахер изглежда нелогично. За да удостои Mercedes с внимание, Шумахер ще желае висока заплата - по-висока или същата каквато получава и във Ferrari. Пилотите и особено шампионите имат високо мнение за себе си и живеят с усещането, че те са нужни на спорта, за да може той да съществува (тази класацията се оглавява Райконен). Шумахер не би очаквал нищо по-малко от онова, което изкарва във Ferrari. Така че за да привлекат Шуми, Mercedes ще трябва да жертват предишните си изказвания и освен това ще трябва да започнат да харчат като елита в лицето на McLaren и Ferrari.
2. Ferrari и Маса: Mercedes по всяка вероятност ще трябва да компенсират Ferrari, ако привлекат Шумахер. Това би им довело още разходи. Също така, ако стане ясно, че Михаел може да кара, то Ферари може и да не пуснат - биха го запазили като резерва на Маса, ако бразилецът не може да изкара цял сезон. Много спортисти, претърпяли тежки катастрофи, често след това се оплакват от развита епилепсия (спомнете си почивката, която си взе Кейси Стоунър по средата на тази година в MotoGP).
3. Конкурентноспособност и младите пилоти: В момента младата генерация в спорта е много силна. Пилотите са също толкова агресивни, колкото бе и Шуми в ранния си период. В болид на Ferrari или McLaren, Михаел би се задържал в челото, но сега е трудно да се каже дали ще успее да постигне същото и с Mercedes или дори с Red Bull. Плюс това германците не могат да гарантират дали новата им кола ще бъде толкова бърза като тазгодишната. В началото на изминалия сезон Brawn започнаха с предимство заради дифузьорите, но другите отбори си взеха поука. Шуми не би се изправил в пряк двубой с младите, ако не е сигурен, че може да ги победи. Също така той не би застанал в позиция да се бори с кола, чийто качества не са ясни.
4. Бързината на адаптация: На Шуми може и да му отнеме повече време, за да се адаптира, отколкото очаква. Това би било допълнително засилено от факта, че беше извън спорта за известно време и че не е наясно с доста от новите правила. Шуми би изпитвал проблеми в изграждането на усещане с конфигурацията на новия Mercedes. Тези проблеми биха били засилени и от факта, че тестовете в хода на сезона са забранени. Това означава, че в началото Шуми може и да е доста назад от своите съперници. А наскоро разбрахме, че дори и ветеран като Джанкарло Фисикела не успя бързо (или въобще) да се приспособи към нова кола.
5. Маркетинговият ефект: Mercedes биха постигнали много повече от тази гледна точка с Люис хамилтън или Фернандо Алонсо, например. С тях биха продали много повече, отколкото с Шумахер, защото ефектът, който предизвиква е в момента и е временен, и зависи от онова, което може да постигне през 2010 г., ако е на решетката и ако въобще се справи добре.
6. Високите очаквания: Шуми по всяка вероятност няма да успее да задоволи очакванията на своите фенове. Те ще бъдат в готовност да видят същия Шумахер, който видяха за последно в едно уникално състезание на "Интерлагос" през 2005 г. Те може и да са забравили, че в по-напреднала възраст природният талант не е толкова изразителен, а общите умения - не толкова развити.
7. Здравето: Така и не бяха разкрити детайли около контузения му врат. Затова е трудно да кажем дали някога ще успее да се възстанови напълно и да понесе натоварванията в състезанията.
В заключение ще кажем, че Шуми може да спечели много малко от едно евентуално завръщане, особено за нов отбор. Mercedes ще продължат да държат на своя бизнес план, а това изключва привличане на Шумахер.
9.01.2010 г.
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
0 коментари:
Публикуване на коментар